Turn device

Poortinstructies Netbeheer Nederland

Logo Netbeheer Nederland

Algemene voorwaarden

Wat staat er nu eigenlijk in de lange juridische teksten? Om een beter beeld te krijgen van wat we voor je doen en wat we van je verwachten, hebben we onze algemene voorwaarden in heldere taal voor je samengevat.

Jouw gegevens

Om onze diensten te kunnen leveren, hebben we de juiste (contact)gegevens van je nodig. Controleer dus altijd goed wat je invult en geef wijzigingen (bijvoorbeeld een verhuizing) op tijd aan ons door. Wij vinden het fijn om hier goed van op de hoogte te zijn. Voor sommige van onze diensten hebben we persoonlijke gegevens van je nodig. We gebruiken bijvoorbeeld je geboorteplaats en geboortedatum om ervoor te zorgen dat er geen verwarring ontstaat over je diploma’s. Je wilt tenslotte niet dat deze onbedoeld bij iemand anders worden geregistreerd.

Jouw bestelde diensten

Wij doen dag en nacht ons best om ervoor te zorgen dat onze systemen altijd maximaal presteren en bereikbaar zijn. Helaas kan het wel eens voorkomen dat dit enkele minuten in een jaar niet het geval is. Wij hebben strenge maatregelen genomen om ervoor te zorgen ze maximaal toegankelijk blijven. Soms moeten we onderhoud plegen, we willen natuurlijk altijd up-to-date blijven. Meestal zal je hier niets van merken, maar het kan voorkomen dat we je diensten voor korte tijd stilleggen. Wij spannen ons in om je zo min mogelijk tot last te zijn. We informeren je wanneer we onderdelen van jouw diensten verbeteren of wijzigen. Onze diensten zijn voor iedereen gelijk. Je koopt bij ons dan ook geen dienst maar je mag het gebruiken. Wij kunnen ook ander partijen inschakelen voor onder andere het uitvoeren van je diensten. Wij blijven vanzelfsprekend wel eindverantwoordelijke en je kunt altijd bij ons terecht voor eventuele vragen.

Jouw portemonnee

Uiteindelijk is niets gratis, ook onze voor diensten moet worden betaald. Bij ons betaal je gewoon met geld, niet met je privacy of doordat we je ongevraagd allerlei advertenties voorschotelen. Ook verkopen we jouw gegevens niet aan andere bedrijven of instellingen. Ben je particulier of ZZP’er? Dan betaal je natuurlijk zelf. Dat kan bij ons met een voucher als je die hebt gekregen of via iDeal. Ben je werknemer van een bedrijf? Dan is het ook mogelijk dat jouw werkgever betaald voor jouw paspoort.

Wanneer betaal je ons?

Soms betaal je vooraf, soms achteraf. Particuliere klanten en ZZP’ers betalen bij voorkeur vooraf. Middelgrote klanten maandelijks achteraf en grootzakelijke gebruikers een deel vooraf en een deel achteraf. Zo bieden we iedereen een oplossing die past. Als je een factuur van ons na 14 dagen nog net hebt betaald zonder dat we iets van jou horen, dan sturen we een bericht. Als een betaling ook daarna niet lukt, dan kan je altijd contact met ons opnemen om (tijdelijke) stopzetting van je diensten te voorkomen. Een prijsverhoging kunnen we invoeren als de kosten stijgen om jouw diensten te leveren. In andere gevallen zullen we onze afgesproken prijzen maximaal eenmaal per jaar verhogen. Je wordt altijd een maand van tevoren geïnformeerd.

Jouw voorwaarden en overeenkomst

Wanneer onze algemene voorwaarden gewijzigd worden, laten we je dit tijdig weten. Op de voorwaarden en overeenkomst is het Nederlandse recht van toepassing. Mochten we ergens onderling niet uitkomen, dan vragen we als laatste redmiddel de rechter in ’s-Hertogenbosch om een oplossing.

Binnen de grenzen blijven

Je mag zelf bepalen wat je met jouw diensten doet, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat jij, of jouw klanten, ons netwerk in gevaar brengt of de wet overtreedt. In zulke gevallen kunnen wij of de rechter besluiten om je diensten (tijdelijk) stop te zetten.